Bonsoir,
J'ai eu une réponse rapide !
Il s'agit de
Atheroides serrulatus.
Je copie la réponse ici. Il y a certains termes que je ne sais pas traduire par contre donc je mets la version originale. En gros le genre
Subsaltusaphis a de plus grandes antennes. Les pores siphunculaires (?) sont très dur à voir (même sur les photos originales que j'ai envoyé). D'après la personne qui m'a répondu (Bob) si on essaye vraiment très fort on peut les apercevoir sur le mien. Leur page sera mise à jour avec mes images !
"It does not appear to be a Subsaltusaphis because they have much longer antennae and fairly clear but small siphunculi with sclerotized rims.
The most likely genus is Atheroides which only have siphuncular pores (which are not usually visible in photos). We have tried quite hard to spot them on your images, but the jpeg compression is just too great -
if you have high resolution original images we may be able to see the siphuncular pores. Of that genus, Atheroides serrulatus is the only one that fits your specimen.
https://influentialpoints.com/Gallery/A ... _aphid.htm
Our image is a little atypical of that species because the body is a little rounded and its posterior is somewhat distended."